관리 메뉴

어읽로꾸거

[스팀] 스팀 계정 해킹당하고 난 뒤 복구 과정(이메일, 비밀번호 모두 변경되었을 경우) 본문

자유

[스팀] 스팀 계정 해킹당하고 난 뒤 복구 과정(이메일, 비밀번호 모두 변경되었을 경우)

어읽로꾸거 2022. 4. 27. 19:31

어느날부터 갑자기 스팀이 게임을 하는건 아니지만 자동 로그인이 안되어서 그냥 그런가보다 했는데 오늘 한번 로그인 해보니까 로그인이 안되었다.

 

비밀번호만 바뀐줄 알고 이메일 인증 하려고하니까 이메일도 바뀌어있음...

 

그래서 스팀 고객센터에다 문의를 넣었다.

고객센터 > 이메일로 검색 > 이메일 해당하는거 없어서 계정 아이디로 검색 > 아이디 로 로그인하기 > 비밀번호 입력 > 틀림 > 밑에 I forgot password 를 누르니 이런 페이지가 나옴.

 

여기에 이제 자세히 쓰면 되는데 원래 쓰던 메일과 전화번호를 입력한다. 아마 이전에 해당 계정에서 무언가를 구매한 내역을 증명하는게 제일 중요한 일인것 같다. 그래서 여기에 성실히 내용을 쓰면 됨.

 

나의 경우 카드로 결제한 게임이 6~7년 전이라 카드 정보가 맞을리가 없어서 아무래도 최근에 결제한 토스가 주요한 열쇠가 될 것 같다. 우선 위의 간단한 정보 입력을 한 후 하단의 길게 쓰는 칸에 하소연을 했다.

 

I am South Korean steam game player.
I think my account was hacked in march 30 at out of korea. I got an email with unkown language in march 30. The mail's content was my account's email address is gonna change. But i didn't accessed my steam account at least 4 months.

Here is my account's Info that I can remember.
I bought Civilization V in late 2015 or early 2016 with MasterCard.
I bought Football Manager 2018 with CD Key at 2018 january.
I Bought Left4Dead2 with Korean payment system called "TOSS" and cost was 2000 korean won at 2021.
...

등등 대충 이런식으로 해킹된 경황과 계정에 대한 정보 및 게임 결제 한 방법에 대해서 작성했다.

 

그후 이런식으로 답변이 왔다.

Sorry to hear about this.

Before we make changes and discuss further details, we need to verify some additional information regarding the purchases made on this account.

In your next reply, please send us the following information about the Toss purchase on this Steam account:

- Email receipt with transaction details
- A screenshot of your payment method account, showing a non-altered, purchase receipt with transaction details made for this Steam account

*Caution: Culture Voucher for mobile will only display transactions within the last month. You may need to use the web version to adjust the search date.

Once we receive this information from you we can provide further assistance.

Steam Support

대충 말하면 토스결제와 관련된 이메일 영수증과 토스에서 결제한 영수증?을 달라고 했다.

 

이메일(구매했을 시 도착하는 이메일)을 찾아서 스크린샷을 했고, 토스 앱에서 결제한 내역을 찾아서 스크린샷을 했다.

 

그리고 다시 해당 스크린샷과 설명 조금(이메일영수증을 무슨 계정으로 언제 받았고 토스로 언제 결제되었다)을 보냈다.

 

그리고 답변

 

Hello,

It appears that the account was compromised. To prevent unauthorized access to the account, I recommend that you enable the 
Steam Guard Mobile Authenticator
.

I've reset the account password and sent the new login information to the email address you've contacted us from. If the email is not received, please check the spam or trash folder.

As with any security reset, the account will be unable to trade or buy/sell in the Community Market for 15 days.

I recommend that you also review our 
Account Security Recommendations.

Thank you for contacting Steam Support

이후 메일로 새로운 아이디와 비밀번호가 도착했고 로그인후 바로 비번을 바꿨다.

 

스팀은 일처리가 굉장히 빠른것 같다.